Commissies binnen ADOS

Het bestuur wordt ondersteund bij de vele werkzaamheden en het organiseren van allerlei activiteiten door de volgende commissies:

De kantine commissie

Voorzitter: Hans Snel

Financiën: Hemmy van Amersvoort, Edmond De Decker en Tilly Engel

 

Inkoop: Eberhard van Boxtel en Annemieke Wit

Personele bezetting: Yvonne Aker

————————————————————————————————————————————————

ADOS en de Kantine

Hier even een stukje van de Kantinecommissie over…… de Kantine.
Om de maand komt de Kantinecommissie bij elkaar om te vergaderen. Wij hebben het dan over allerlei zaken die onze kantine aangaan; inkoop, personeel, activiteiten, schoonmaak, onderhoud en natuurlijk ook financiën. Over dat laatste kunnen wij op dit moment melden dat het niet super gaat met de omzet van de kantine. Zoals jullie allemaal weten gaat aan het eind van het seizoen een gedeelte van de winst naar de vereniging. Bestel je dus iets in de kantine, steun je daarmee direct je eigen club ADOS. Over het lopende seizoen hebben we nog niet zoveel winst gemaakt dus is het nog maar de vraag of aan het einde van het seizoen hetzelfde bedrag als andere jaren afvloeien naar ADOS. Op dit moment halen wij dit niet. Één van de redenen is dat onze inkoopprijzen gedurende het jaar stijgen. Dit heeft te maken met het verhogen van de productprijzen door de leverancier (bv. als de aardappelprijs is gestegen wordt de inkoopprijs van patat hoger). Ook is in het 3e kwartaal van 2012 de BTW verhoogd. Tot nu toe hebben de leden, maar ook andere bezoekers van de kantine (denk aan handbal, zaalvoetbal, hockey) nog niets gemerkt van de prijsverhogingen van de leverancier van de afgelopen tijd. Om die reden hebben wij de prijzen van (bijna) alle producten verhoogd. Sommige met 5 cent maar ook verhogingen van meer dan 5 cent konden wij niet voorkomen. Van sommige van onze inkoopprijzen is de prijs verhoogd met 58% ten opzichte van de inkoopprijs van de vorige bestellijst!

Met het oog op bovenstaande moeten we ons bij ADOS ook eens afvragen of het allemaal wel zo gewoon is dat alle seniorenteams na hun training een bekertje limonade krijgen. Dat een scheidsrechter iets te drinken krijgt na zijn wedstrijd vinden we logisch, maar vinden we het ook logisch dat de scheidsrechter vóór de wedstrijd en in de rust iets te drinken krijgt?
We zijn blij met alle vrijwilligers bij ADOS en dus ook met de scheidsrechters, maar is het dan zo dat zij eigenlijk meer recht hebben op een gratis consumptie dan bijvoorbeeld een coach of een trainer die soms 2 of 3 keer in de week bezig is met zijn of haar team.
Met de invoering van de zaaldiensten van ± 1 uur hebben we het geven van een consumptie ook afgeschaft. Vroeger werden er diensten gedraaid van meerdere uren (dagdelen), het was dan ook niet meer dan normaal dat de mensen die van die lange diensten draaiden iets kregen van de vereniging. De diensten zijn met ingang van dit (zaal-)seizoen teruggegaan naar ongeveer 1 uur (1 wedstrijd van –vaak- het team van een kind van degene die zaaldienst draait). Als u gewoon gaat kijken naar het team van uw kind, verwacht u dan ook een consumptie van de vereniging?
Waar wij het ook even over gehad hebben, is over, hoe zal ik het zeggen, de “normen en waarden” in de kantine/sporthal. Het is bij ADOS altijd erg makkelijk om even achter de bar te stappen om ff iets te pakken. We schrijven het dan wel even op en betalen het ‘een volgende keer’. Natuurlijk gaan wij uit van de goede wil en zal die volgende keer ook echt wel betaald worden. Maar laten we gewoon consumpties bestellen bij onze barbemanning en direct afrekenen of vóór het verlaten van de hal. De kantine is in principe ook niet geopend als er geen barpersoneel ingedeeld staat. Het gebruik van de sporthal wil niet automatisch zeggen dat er in de kantine consumpties gepakt kunnen worden.
Als een commissie van ADOS zijn vergaderingen houdt in de kantine (bestuurskamer of gewoon aan een tafeltje) worden de consumpties opgeschreven op een bonnetje. Aan het eind van de vergadering dienen deze consumpties te worden opgeschreven in het ‘rode boek’ (vraag de bemanning waar deze is). Zo kunnen we aan het einde van het seizoen al deze consumpties verrekenen.
Op drukke kantinedagen (bv bij de hockey of als het 1e thuis speelt) staat er naast de vaste kantinekracht een vrijwilliger ingedeeld. Dit kan in principe iedereen zijn vanaf de senioren, maar ook ouders. Kijk even goed in het krantje of je erbij staat. Kun je niet, zorg dan zelf voor vervanging (ruilen), maar blijf niet zonder bericht weg.
Als je klaar bent met trainen of je wedstrijd en je bent de laatste, kijk dan even of er niets is achtergelaten in de kleedkamer. Als er nog iets ligt zorg dan even dat het in de kast van de gevonden voorwerpen terecht komt. Laat de kleedkamer netjes achter enne…..bestel nog even wat in de kantine!

We hopen op jullie medewerking en begrip voor bovenstaande.

Tilly, Annemieke, Eberhard, Bart, Hans, Hemmy en Edmond; de Kantinecommissie

Neven activiteiten commissie (NAC)

De N.A.C. (Neven Activiteiten Commissie) houdt zich onder andere bezig met het organiseren van feesten, filmavonden,  jeugdkamp, darttoernooi en een leuke seizoensafsluiting

Voorzitter      : Chantal
leden               : Erwin, Marcha, Zoe en Mirjam

De Promotie, Propaganda, Redactie Commissie (PPRC)

P.P.R.C. (Promotie, Propaganda, Redactie Commissie) is de commissie, die promotie activiteiten ontwikkelt.
Regelmatig vinden er publicaties plaats in de Regionale dagbladen, om het korfbal binnen Ados te promoten.
Daarnaast is het verwerven van advertenties en reclameborden langs de kunstgrasvelden een andere activiteit.

 

Voorzitter: vacant
Clubblad:
Carinda Stoffelson
Programmaboekjes zaal: 
Chantal Hulstede
Grote Clubactie: Els Koek

    

Sponsormogelijkheden  : Zie onderaan deze bladzijde

Overzicht sponsor en adverteerders van korfbalvereniging ADOS

Naam organisatie

Adres

Postcode

Plaats

Tel

Website

E-mail

Stichting Sporthal Lingeweg

Smaragd 120

1625 RK

Hoorn

0229 236235

www.adoshal.nl

info@adoshal.nl

4X1 Makelaardij

Breed 3a

1621 KA

Hoorn

0229 285170

www. 4×1.nl

info@4×1.nl;

AIP B.V.

Van Goghhof 68

1628 XK

Hoorn

06 53997537

www.IAPBV.nl

hansromanesko@online.nl;

Atlas ceder

West 85

1633 JE

Avenhorn

06 22517471

06 22517471

Gertjan.kunst@gmail.com

Autobedrijf Cees van der Maat

De factorij 65

1689 AK

Zwaag

0229 284500

 www.vandermaat.nl

eric@vandermaat.citroen.nl;

Bert Ooms verhuizingen

Postbus 2225

1620 EE

Hoorn

0228 214517

www.bertoomsverhuizingen.nl

info@bertoomsverhuizingen.nl;

B-logic Supply Chain Solutions B.V.

De Corantijn 19

1689 AN

Zwaag

0229 840 764

www.b-logicservices.com

bert_kuipers@b-logicservices.com

Cafe Charlies

Dubbele buurt 4

1621 JV

Hoorn

0229 217798

www.charlies.nl

info@charlies.nl;

CMKB

Postbus 57

1606 ZH

Venhuizen

0229 287098

www.cmkb.nl

info@cmkb.nl

Dave tweewieler

westerblokker 109

1695 AC

Blokker

0229 243092

www.davetweewielers.nl

info@davetweewielers.nl

De Toekan

Oosteinde 132

1647 AH

Berkhout

0229 553090

www.detoekan.nl

info@detoekan.nl;

Jan Olijve Loopbaanbegeleiding

Bellefleurlaan 17

1695 HA

Blokker

0229-218663

www.janolijve.nl

info@janolijve.nl

Deen Supermarkten B.V.

Kernweg 4

1627 LC

Hoorn

0229-252100

www.deen.nl

info@deen.nl;

Frunt tuinplezier

Beekveld 21

5258 SH

Berlicum

06 18268985

www.frunttuinplezier.nl

info@frunttuinplezier.nl;

Grando Keukens

De Factorij 55

1689 AK

Zwaag

0229 230333

www.grandokeukenshoorn.nl

verkoop.hoorn@grando.nl;

H-snelbouw timmer en klusbedrijf

Smetanahof 47

1628 ST

Hoorn

0229 275282

www.h-snelbouw.nl

h.snel@quicknet.nl;

Het Groene Paradijs

Aagje deekenplein 24

1628 NX

Hoorn

0229 233483

www.

hetgroeneparadijs.nl

info@hetgroeneparadijs.com;

Installatietechniek Louremtech

Postbus 4160

1620 HD

Zwaag

0229 218332

www.louremtech.nl

info@louremtech.nl;

Jacobs zeefdruk

De corantijn 23

1689 AN

Hoorn

0229 240504

www.jacobsbv.nl

mail@jacobsbv.nl;

Kuiper sportprijzen

De Veken 206e

1716 KJ

Opmeer

0226 352521

www.kuipersportprijzen.nl

info@kuipersportprijzen.nl;

Luchas promotions

Reaal 17

1628 RA

Hoorn

0229 215317

www luchas-promotions.nl

luchas-promtions@quicknet.nl

MUTA

Kalverdijkje 77c

8902 HA

Leeuwarden

058 2660315

www.mutasport.nl

jouke@mutasport.nl;

Eetcafe De Paerdenstal

Dubbele buurt 11

1624 JV

Hoorn

0229 240403

www.

eetcafedepaerdestal.nl

goebeltjes@gmail.com

Sense keukens

Dr. C.J.K. van Aalstweg 16

1625 NV

Hoorn

0229 745000

www.sensekeukens.nl

wouter@sensekeukens.nl

STAFF support B.V.

Postbus 34160

3005 GD

Rotterdam

010-2188689

www.roi-financials.nl

schneiderse@quicknet.nl;

Rove Horecagroothandel

industrieweg 41

1775 PW

Middenmeer

0227 604185

www.rovehg.nl

rob.verduijn@rovehg.nl;

Sport Center Bouchier

Dr. C.J.K. van Aalstweg 7

1625 NV

Hoorn

0229 215661

www.bouchier-sportcenter.nl

info@bouchiersc.nl;

Tcwognum

Kerkstraat 11a

1687 AL

Wognum

0229 571908

www.tcwognum.nl

info@tcwognum.nl

Unit wand & plafondafwerking

Dubloen 83

1628 RV

Hoorn

0229 215686

www.unithoorn.nl

unitwandenplafondafwerking@quicknet.nl

Vastenburg

Postbus 501

1620 AM

Hoorn

0229 542137

www.vastenburg.nl

gerard@vastenburg.nl;

Veldhuis zonwering

De factorij 49

1689 AK

Zwaag

0229 215011

www.veldhuiszonwering.nl

info@veldhuiszonwering.nl;

 Promoten van uw bedrijf door het steunen van ADOS  

 
Korfbalvereniging ADOS is op dit moment actief op zoek naar bedrijven,  die zich willen promoten in de markt door het steunen van korfbalvereniging ADOS.
Door het wegvallen van enkele sponsors zijn we op dit moment actief zoek naar een hoofdsponsor, een aantal shirtsponsors en bedrijven die ons willen steunen.
Hoofdsponsor
De hoofdsponsor wordt in de gelegenheid gesteld om zijn bedrijf optimaal te presenteren via de korfbalvereniging.
Te denken hierbij valt aan:
–        Duidelijke reclame langs het veld
–        Scorebord langs het veld plaatsen met naamsvermelding
–        Sponsoren van kleding voor de vereniging of selectie
–        Advertentie in ons clubblad
–        Advertentie op de website
–        Aanwezig zijn bij promotionele activiteiten van het bedrijf.
–        Alle verdere ideeën zijn te bespreken
Overige mogelijkheden
ADOS-shirtplan
Met het ADOS- shirtplan willen we alle spelende leden voorzien van een shirt met een bedrijfsnaam en rugnummer.
 
Wat houdt het ADOS- shirtplan precies in?
–        Naam bedrijf op de shirts van een team
–        Het mogen plaatsen van een reclamebord gedurende 3 seizoenen (afm. 3.0 m x 0,75 m)
–        Bijwonen van een sponsormiddag tijdens een thuiswedstrijd van het eerste
–        Een advertentie van een ½ A4 pagina in de doorloper.
–        Vermelding van uw bedrijf op onze website met een “link” naar de website van het bedrijf.
–        Periode is drie jaar met de moegelijkheid om jaarlijks 1 jaar te verlengen
ADOS-shirtplan eenmalig
Het eenmalig sponsoren een team. Kosten zijn dan de kosten van de shirts met bedrukking, vermelding op de website en een symbolische sponsorbijdrage voor de periode van 3 jaar. Deze mogelijkheid is afhankelijk van het aantal aanmeldingen. In eerste instantie gaan we voor het eerste scenario.

 

 
Digitaal scorebord
Korfbalvereniging ADOS heeft een schitterend sportcomplex. Wat ontbreekt is nog een digitaal scoreboard. Wij zijn dan ook op zoek naar een sponsor. Duidelijke naamsvermelding op een prominente plek waar vaak naar wordt gekeken is uw score. De kosten zijn sterk afhankelijk van de uitvoering .
Reclamebord om het kunstgrasveld
Reclameborden hebben een lengte van 3 m, 6 m of 9 m. Hoogte bord is 0.75 m.
Borden kunnen worden aangeleverd door de sponsor of worden verzorgd door ADOS tegen kostprijs. Tekst en ontwerp in overleg samen te stellen.Het eerste jaar verder geen huur. Borden blijven eigendom van de sponsor. Bij het plaatsen van kan gekozen worden voor een huurperiode van 3, 5, 7 jaar.
Teamsponsoring
Een team kan gesponsord worden met; inloopshirt, broek/rok, sokken, tassen, trainingspakken en bijdrage in activiteiten. Indien hier interesse voor is zal een specifiek voorstel worden uitgewerkt op de wensen van de sponsor en vereniging. Hier is dan sprake van een meerjarige sponsoring.
Als basis gelden de navolgende uitgangspunten.
Sporttassen
Sporttassen kunnen worden verstrekt aan een team. Dit is eenmalig en tassen worden eigendom van de vereniging. Tas kan in goed overleg worden bepaald door bedrijf in samenspraak met de vereniging. Minimaal aantal tassen 12 stuks. Tassen eventueel bedrukken met naam bedrijf en nummer op tas voor de herkenning.
Trainingspakken:
Is voor een periode van 3 tot 5 jaar. Voorstel vanuit de vereniging: 1e jaar zijn de kosten van de levering en aanmaak voor de sponsor. 2e t/m 3e (5e) jaar jaarlijkse vergoeding ter ondersteuning van de vereniging. Alternatieven zijn bespreekbaar. Trainingspakken worden eigendom van de vereniging. Opdruk en type trainingspak altijd in overleg met de vereniging.
Korfbalpalen in Hoorn (maatschappelijk ondernemen)
Bij de (speel)gelegenheden zijn vaak wel voetbal, handbal, hockey en basketbalfaciliteiten. Om te korfballen ontbreken de voorzieningen nog. Dit terwijl korfbal een oer-Hollandse sport is.
Als korfbalvereniging ADOS willen wij de komende jaren de jeugd in Hoorn “bewegen” om te gaan bewegen. Dit doet ADOS mede door het organiseren van het jaarlijkse schoolkorfbaltoernooi, actief een bijdrage te leveren aan de sportpas, de nationale sportweek, meedoen aan de nationale speeldag.nl in Hoorn en het verzorgen van een clinici bij scholen. Wij willen proberen om de komende jaren een aantal korfbalpalen te plaatsen in de gemeente Hoorn.
Uitvoering
De palen en korven samenstellen uit een praktisch onderhoudsvrij materiaal en “hufterproof”. Hoogte en afmeting volgens de officiële maatvoering van de korfbalvereniging. De palen uitvoeren met twee korven op verschillende hoogten voor de jeugd en senioren
 
Plaatsen van een advertentie in het clubblad De Doorloper:
       1/1 pagina         180 x 270 mm          1/2 pagina     180 x 135 mm
       1/4 pagina           87 x 135 mm          1/8 pagina      87 x   67 mm
Advertenties digitaal aanleveren. Het verenigingsblad wordt elke14 dagen uitgegeven.
Jeugdsponsor bij thuiswedstrijden
Als jeugdsponsor zal het bedrijf worden opgenomen in het programmaboekje bij de thuiswedstrijden. Tevens kan er een advertentie aangeleverd worden om het bedrijf extra te promoten. Gedurende alle thuiswedstrijden wordt het bedrijf opgenomen in het programmaboekje.
Prijzen ter beschikking stellen
Regelmatig zijn er activiteiten, feestavonden, toernooien en kampioenen waarbij prijzen/medailles worden uitgereikt. Een bijdrage of prijzen beschikbaar stellen wordt zeer gewaardeerd.
Kunststof korf
Kunststof korf wordt voorzien van uw bedrijfsnaam
Website reclame  
Bedrijven welke de vereniging steunen worden standaard vermeld in de lijst van adverteerders met snelkoppeling naar de website van het bedrijf.
“Stille” sponsoring     
Voor deze bijdragen staan geen vaste bedragen. Alle inkomsten zijn welkom
Prijzen ter beschikking stellen ten behoeve van een activiteit.
Regelmatig komt het voor dat er activiteiten plaatsvinden binnen de vereniging voor de jeugd en senioren. Wanneer een bedrijf promotinele middelen heeft welke kunnen dien als prijs(je) zijn de ze meer als welkom.
Overeenkomsten
Deze worden op maat gemaakt en per kalenderjaar afgesloten. Indien in de loop van het jaar een contract wordt afgesloten zal in het eerstvolgende kalenderjaar verrekening van het sponsorbedrag plaatsvinden. 
 
Coördinatie
De coördinatie van de sponsoring verloopt via de leden van de PPRC in combinatie met de contactpersoon van de vereniging en contactpersoon van de sponsor.
Verdere informatie
Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met de leden van de P.P.R.C.

De TC (Technische Commissie) en JTC (Jeugd Technische Commissie) zijn de commissies die zich bezig houden met de breedte- en de wedstrijdsport binnen ADOS.

De TC is de commissie voor de recreanten, senioren en junioren. De JTC is de commissie voor de aspiranten, pupillen en welpen.

Activiteiten van de TC en JTC zijn o.a. het indelen van de teams, het regelen van trainers en begeleiders en het opzetten van technisch beleid.

De Technische Commissie (TC) 2016
Sanne Griffioen

06-13524454

Wedstrijdsecretaris veld   
Nikki van Riel

06-22027690

Wedstrijdsecretaris zaal   

 

 

 

 

 

Trainingstijden veld najaar 2016

Maandag

20:00 Recreanten

Dinsdag

19:00 Junioren o.l.v. Alphonse of Erwin S

20:30 Senioren 1 o.l.v. Erwin en Eberhard

20:30 Senioren 2 o.l.v. Edwin

20:00 Senioren 3 o.l.v. Freek

Vrijdag

19:00 Junioren o.l.v. Alphonse of Erwin S of Pascal

20:30 Senioren 1 o.l.v. Erwin en Eberhard

20:30 Senioren 2 o.l.v. Edwin

20:00 Senioren 3 o.l.v.  Freek

(Jeugd) Technische Commissie

De TC (Technische Commissie) en JTC (Jeugd Technische Commissie) zijn de commissies die zich bezig houden met de breedte- en de wedstrijdsport binnen ADOS.

De TC is de commissie voor de recreanten, senioren en junioren. De JTC is de commissie voor de aspiranten, pupillen en welpen.

Activiteiten van de TC en JTC zijn o.a. het indelen van de teams, het regelen van trainers en begeleiders en het opzetten van technisch beleid.

 

 

De Jeugd Technische Commissie (JTC) 2015-2016
Pascal Kraijer

06-46341415

Voorzitter

 

Contactpersoon Trainers- en begeleidersbijeenkomsten

Technisch beleidsplan

Nathalie Zeeuwe 

 (06)22382908

Algemeen lid

 

Wedstrijdsecretariaat Pupillen en aspiranten

(veld)

Wedstrijdsecretariaat Pupillen en aspiranten

(zaal)

Andrea Schaafsma   0648083957 Algemeen Lid

 

 

Publicaties Website

Publicaties Doorloper

JTC pagina

 

 

 

Beste jeugdspelers en ouders,

 

 

Voor algemene vragen en opmerkingen m.b.t. de JTC kun je contact opnemen met Pascal Kraijer (voorzitter JTC) via bovenstaande gegevens.

 

Afmelden

Het afmelden voor de training blijft ongewijzigd. Leden moeten dit ruim van tevoren bij de trainer doen.

 

Het afmelden voor de wedstrijd wijzigt wel enigszins.

Tot donderdagavond kan worden afgemeld (telefonisch of mail) bij Esther Vooren (wedstrijdsecretaris). Esther regelt dan vervanging en geeft dit door aan de coach. Na donderdagavond moet telefonisch bij de coach worden afgemeld. De coach regelt in overleg met Esther dan de vervanging (anders gaan vervangingen wellicht door elkaar lopen en coaches weten niet wie al in een ander team is ingedeeld).

 

Vervoer

Zoals bekend, wordt het vervoer door de ouders verzorgd. Op het wedstrijdschema is hiervoor een opzetje gemaakt. Onderling ruilen is natuurlijk toegestaan. De coach regelt de vervoersbriefjes en levert deze na elke wedstrijd in. Zorg er dus voor dat hij/zij op de hoogte is van een eventuele ruil.

 

 

Wassen

Ook voor de wasbeurten wordt op de inzet van ouders gerekend. Op het wedstrijdschema is ook hiervoor een opzetje gemaakt.

 

Wij hopen dat bovenstaande informatie duidelijk is. Mochten er nog vragen zijn, horen wij dat graag. Wij wensen een ieder weer een jaar met veel sportplezier!

 

Hartelijke groet,

De JTC

(Jeugd) Technische Commissie