Commissies binnen ADOS
Het bestuur wordt ondersteund bij de vele werkzaamheden en het organiseren van allerlei activiteiten door de volgende commissies:
De kantine commissie
Voorzitter: Yvonne Aker
Financiën: Hemmy van Amersvoort, Edmond De Decker en Tilly Engel
Inkoop: Eberhard van Boxtel en Annemieke Wit
Planning bezetting: Peter van Eldert
Bar medewerkers: Peter van Eldert, Chantal Banning en Raymond Hulst
————————————————————————————————————————————————
ADOS en de kantine
Hier even een stukje van de Kantinecommissie over…… de Kantine.
Om de maand komt de Kantinecommissie bij elkaar om te vergaderen. Wij hebben het dan over allerlei zaken die onze kantine aangaan; inkoop, personeel, activiteiten, schoonmaak, onderhoud en natuurlijk ook financiën. Over dat laatste kunnen wij op dit moment melden dat het niet super gaat met de omzet van de kantine. Zoals jullie allemaal weten gaat aan het eind van het seizoen een gedeelte van de winst naar de vereniging. Bestel je dus iets in de kantine, steun je daarmee direct je eigen club ADOS. Over het lopende seizoen hebben we nog niet zoveel winst gemaakt dus is het nog maar de vraag of aan het einde van het seizoen hetzelfde bedrag als andere jaren afvloeien naar ADOS. Op dit moment halen wij dit niet. Één van de redenen is dat onze inkoopprijzen gedurende het jaar stijgen. Dit heeft te maken met het verhogen van de productprijzen door de leverancier (bv. als de aardappelprijs is gestegen wordt de inkoopprijs van patat hoger). Ook is in het 3e kwartaal van 2012 de BTW verhoogd. Tot nu toe hebben de leden, maar ook andere bezoekers van de kantine (denk aan handbal, zaalvoetbal, hockey) nog niets gemerkt van de prijsverhogingen van de leverancier van de afgelopen tijd. Om die reden hebben wij de prijzen van (bijna) alle producten verhoogd. Sommige met 5 cent maar ook verhogingen van meer dan 5 cent konden wij niet voorkomen. Van sommige van onze inkoopprijzen is de prijs verhoogd met 58% ten opzichte van de inkoopprijs van de vorige bestellijst!
Met het oog op bovenstaande moeten we ons bij ADOS ook eens afvragen of het allemaal wel zo gewoon is dat alle seniorenteams na hun training een bekertje limonade krijgen. Dat een scheidsrechter iets te drinken krijgt na zijn wedstrijd vinden we logisch, maar vinden we het ook logisch dat de scheidsrechter vóór de wedstrijd en in de rust iets te drinken krijgt?
We zijn blij met alle vrijwilligers bij ADOS en dus ook met de scheidsrechters, maar is het dan zo dat zij eigenlijk meer recht hebben op een gratis consumptie dan bijvoorbeeld een coach of een trainer die soms 2 of 3 keer in de week bezig is met zijn of haar team.
Met de invoering van de zaaldiensten van ± 1 uur hebben we het geven van een consumptie ook afgeschaft. Vroeger werden er diensten gedraaid van meerdere uren (dagdelen), het was dan ook niet meer dan normaal dat de mensen die van die lange diensten draaiden iets kregen van de vereniging. De diensten zijn met ingang van dit (zaal-)seizoen teruggegaan naar ongeveer 1 uur (1 wedstrijd van –vaak- het team van een kind van degene die zaaldienst draait). Als u gewoon gaat kijken naar het team van uw kind, verwacht u dan ook een consumptie van de vereniging?
Waar wij het ook even over gehad hebben, is over, hoe zal ik het zeggen, de “normen en waarden” in de kantine/sporthal. Het is bij ADOS altijd erg makkelijk om even achter de bar te stappen om ff iets te pakken. We schrijven het dan wel even op en betalen het ‘een volgende keer’. Natuurlijk gaan wij uit van de goede wil en zal die volgende keer ook echt wel betaald worden. Maar laten we gewoon consumpties bestellen bij onze barbemanning en direct afrekenen of vóór het verlaten van de hal. De kantine is in principe ook niet geopend als er geen barpersoneel ingedeeld staat. Het gebruik van de sporthal wil niet automatisch zeggen dat er in de kantine consumpties gepakt kunnen worden.
Als een commissie van ADOS zijn vergaderingen houdt in de kantine (bestuurskamer of gewoon aan een tafeltje) worden de consumpties opgeschreven op een bonnetje. Aan het eind van de vergadering dienen deze consumpties te worden opgeschreven in het ‘rode boek’ (vraag de bemanning waar deze is). Zo kunnen we aan het einde van het seizoen al deze consumpties verrekenen.
Op drukke kantinedagen (bv bij de hockey of als het 1e thuis speelt) staat er naast de vaste kantinekracht een vrijwilliger ingedeeld. Dit kan in principe iedereen zijn vanaf de senioren, maar ook ouders. Kijk even goed in het krantje of je erbij staat. Kun je niet, zorg dan zelf voor vervanging (ruilen), maar blijf niet zonder bericht weg.
Als je klaar bent met trainen of je wedstrijd en je bent de laatste, kijk dan even of er niets is achtergelaten in de kleedkamer. Als er nog iets ligt zorg dan even dat het in de kast van de gevonden voorwerpen terecht komt. Laat de kleedkamer netjes achter enne…..bestel nog even wat in de kantine!
We hopen op jullie medewerking en begrip voor bovenstaande.
Tilly, Annemieke, Eberhard, Bart, Hans, Hemmy en Edmond; de Kantinecommissie
Neven activiteiten commissie (NAC)
De N.A.C. (Neven Activiteiten Commissie) houdt zich bezig met de feesten en (jeugd)activiteiten binnen de vereniging. Ieder seizoen organiseren zij leuke activiteiten, bijvoorbeeld filmavonden, zeskampen, schot toernooien, kerstfeest, sinterklaasfeest en de seizoensafsluiting.
Voorzitter : Nikki
leden : Chantal, Marsha, Zoe, Milou en Mirjam
De Promotie, Propaganda, Redactie Commissie (PPRC)
P.P.R.C. (Promotie, Propaganda, Redactie Commissie) is de commissie, die promotie activiteiten ontwikkelt en beheert. Hierbij hoort o.a. het contact houden en leggen met sponsors voor sponsorborden, advertenties voor in de Doorloper, balsponsors voor de zaalwedstrijden van het 1e verzorgen, zorgen voor voldoende promotie materialen, de jaarlijkse sponsormiddag organiseren en promotie kansen signaleren.
Voorzitter: | VACATURE |
Clubblad: |
Carinde Stoffelson
|
Programmaboekjes zaal: |
Chantal Hulstede
|
Grote Clubactie: | VACATURE |
Sponsormogelijkheden : Zie onderaan deze bladzijde
Overzicht sponsor en adverteerders van korfbalvereniging ADOS |
||||||
Naam organisatie |
Adres |
Postcode |
Plaats |
Tel |
Website |
|
Stichting Sporthal Lingeweg |
Smaragd 120 |
1625 RK |
Hoorn |
0229 236235 |
www.adoshal.nl |
info@adoshal.nl |
4X1 Makelaardij |
Breed 3a |
1621 KA |
Hoorn |
0229 285170 |
www. 4×1.nl |
info@4×1.nl; |
AIP B.V. |
Van Goghhof 68 |
1628 XK |
Hoorn |
06 53997537 |
www.IAPBV.nl |
hansromanesko@online.nl; |
Atlas ceder |
West 85 |
1633 JE |
Avenhorn |
06 22517471 |
06 22517471 |
Gertjan.kunst@gmail.com |
Autobedrijf Cees van der Maat |
De factorij 65 |
1689 AK |
Zwaag |
0229 284500 |
eric@vandermaat.citroen.nl; |
|
Bert Ooms verhuizingen |
Postbus 2225 |
1620 EE |
Hoorn |
0228 214517 |
www.bertoomsverhuizingen.nl |
info@bertoomsverhuizingen.nl; |
B-logic Supply Chain Solutions B.V. |
De Corantijn 19 |
1689 AN |
Zwaag |
0229 840 764 |
www.b-logicservices.com |
bert_kuipers@b-logicservices.com |
Cafe Charlies |
Dubbele buurt 4 |
1621 JV |
Hoorn |
0229 217798 |
www.charlies.nl |
info@charlies.nl; |
CMKB |
Postbus 57 |
1606 ZH |
Venhuizen |
0229 287098 |
www.cmkb.nl |
info@cmkb.nl |
Dave tweewieler |
westerblokker 109 |
1695 AC |
Blokker |
0229 243092 |
www.davetweewielers.nl |
info@davetweewielers.nl |
De Toekan |
Oosteinde 132 |
1647 AH |
Berkhout |
0229 553090 |
www.detoekan.nl |
info@detoekan.nl; |
Jan Olijve Loopbaanbegeleiding |
Bellefleurlaan 17 |
1695 HA |
Blokker |
0229-218663 |
www.janolijve.nl |
info@janolijve.nl |
Deen Supermarkten B.V. |
Kernweg 4 |
1627 LC |
Hoorn |
0229-252100 |
www.deen.nl |
info@deen.nl; |
Frunt tuinplezier |
Beekveld 21 |
5258 SH |
Berlicum |
06 18268985 |
www.frunttuinplezier.nl |
info@frunttuinplezier.nl; |
Grando Keukens |
De Factorij 55 |
1689 AK |
Zwaag |
0229 230333 |
www.grandokeukenshoorn.nl |
verkoop.hoorn@grando.nl; |
H-snelbouw timmer en klusbedrijf |
Smetanahof 47 |
1628 ST |
Hoorn |
0229 275282 |
www.h-snelbouw.nl |
h.snel@quicknet.nl; |
Het Groene Paradijs |
Aagje deekenplein 24 |
1628 NX |
Hoorn |
0229 233483 |
www. hetgroeneparadijs.nl |
info@hetgroeneparadijs.com; |
Installatietechniek Louremtech |
Postbus 4160 |
1620 HD |
Zwaag |
0229 218332 |
www.louremtech.nl |
info@louremtech.nl; |
Jacobs zeefdruk |
De corantijn 23 |
1689 AN |
Hoorn |
0229 240504 |
www.jacobsbv.nl |
mail@jacobsbv.nl; |
Kuiper sportprijzen |
De Veken 206e |
1716 KJ |
Opmeer |
0226 352521 |
www.kuipersportprijzen.nl |
info@kuipersportprijzen.nl; |
Luchas promotions |
Reaal 17 |
1628 RA |
Hoorn |
0229 215317 |
www luchas-promotions.nl |
luchas-promtions@quicknet.nl |
MUTA |
Kalverdijkje 77c |
8902 HA |
Leeuwarden |
058 2660315 |
www.mutasport.nl |
jouke@mutasport.nl; |
Eetcafe De Paerdenstal |
Dubbele buurt 11 |
1624 JV |
Hoorn |
0229 240403 |
www. eetcafedepaerdestal.nl |
goebeltjes@gmail.com |
Sense keukens |
Dr. C.J.K. van Aalstweg 16 |
1625 NV |
Hoorn |
0229 745000 |
www.sensekeukens.nl |
wouter@sensekeukens.nl |
STAFF support B.V. |
Postbus 34160 |
3005 GD |
Rotterdam |
010-2188689 |
www.roi-financials.nl |
schneiderse@quicknet.nl; |
Rove Horecagroothandel |
industrieweg 41 |
1775 PW |
Middenmeer |
0227 604185 |
www.rovehg.nl |
rob.verduijn@rovehg.nl; |
Sport Center Bouchier |
Dr. C.J.K. van Aalstweg 7 |
1625 NV |
Hoorn |
0229 215661 |
www.bouchier-sportcenter.nl |
info@bouchiersc.nl; |
Tcwognum |
Kerkstraat 11a |
1687 AL |
Wognum |
0229 571908 |
www.tcwognum.nl |
info@tcwognum.nl |
Unit wand & plafondafwerking |
Dubloen 83 |
1628 RV |
Hoorn |
0229 215686 |
www.unithoorn.nl |
unitwandenplafondafwerking@quicknet.nl |
Vastenburg |
Postbus 501 |
1620 AM |
Hoorn |
0229 542137 |
www.vastenburg.nl |
gerard@vastenburg.nl; |
Veldhuis zonwering |
De factorij 49 |
1689 AK |
Zwaag |
0229 215011 |
www.veldhuiszonwering.nl |
info@veldhuiszonwering.nl; |
Promoten van uw bedrijf door het steunen van ADOS Korfbalvereniging ADOS is op dit moment actief op zoek naar bedrijven, die zich willen promoten in de markt door het steunen van korfbalvereniging ADOS.
Door het wegvallen van enkele sponsors zijn we op dit moment actief zoek naar een hoofdsponsor, een aantal shirtsponsors en bedrijven die ons willen steunen.
Hoofdsponsor
De hoofdsponsor wordt in de gelegenheid gesteld om zijn bedrijf optimaal te presenteren via de korfbalvereniging.
Te denken hierbij valt aan:
– Duidelijke reclame langs het veld
– Scorebord langs het veld plaatsen met naamsvermelding
– Sponsoren van kleding voor de vereniging of selectie
– Advertentie in ons clubblad
– Advertentie op de website
– Aanwezig zijn bij promotionele activiteiten van het bedrijf.
– Alle verdere ideeën zijn te bespreken
Overige mogelijkheden
ADOS-shirtplan
Met het ADOS- shirtplan willen we alle spelende leden voorzien van een shirt met een bedrijfsnaam en rugnummer.
Wat houdt het ADOS- shirtplan precies in?
– Naam bedrijf op de shirts van een team
– Het mogen plaatsen van een reclamebord gedurende 3 seizoenen (afm. 3.0 m x 0,75 m)
– Bijwonen van een sponsormiddag tijdens een thuiswedstrijd van het eerste
– Een advertentie van een ½ A4 pagina in de doorloper.
– Vermelding van uw bedrijf op onze website met een “link” naar de website van het bedrijf.
– Periode is drie jaar met de moegelijkheid om jaarlijks 1 jaar te verlengen
ADOS-shirtplan eenmalig
Het eenmalig sponsoren een team. Kosten zijn dan de kosten van de shirts met bedrukking, vermelding op de website en een symbolische sponsorbijdrage voor de periode van 3 jaar. Deze mogelijkheid is afhankelijk van het aantal aanmeldingen. In eerste instantie gaan we voor het eerste scenario.
Digitaal scorebord
Korfbalvereniging ADOS heeft een schitterend sportcomplex. Wat ontbreekt is nog een digitaal scoreboard. Wij zijn dan ook op zoek naar een sponsor. Duidelijke naamsvermelding op een prominente plek waar vaak naar wordt gekeken is uw score. De kosten zijn sterk afhankelijk van de uitvoering .
Reclamebord om het kunstgrasveld
Reclameborden hebben een lengte van 3 m, 6 m of 9 m. Hoogte bord is 0.75 m.
Borden kunnen worden aangeleverd door de sponsor of worden verzorgd door ADOS tegen kostprijs. Tekst en ontwerp in overleg samen te stellen.Het eerste jaar verder geen huur. Borden blijven eigendom van de sponsor. Bij het plaatsen van kan gekozen worden voor een huurperiode van 3, 5, 7 jaar.
Teamsponsoring
Een team kan gesponsord worden met; inloopshirt, broek/rok, sokken, tassen, trainingspakken en bijdrage in activiteiten. Indien hier interesse voor is zal een specifiek voorstel worden uitgewerkt op de wensen van de sponsor en vereniging. Hier is dan sprake van een meerjarige sponsoring.
Als basis gelden de navolgende uitgangspunten.
Sporttassen
Sporttassen kunnen worden verstrekt aan een team. Dit is eenmalig en tassen worden eigendom van de vereniging. Tas kan in goed overleg worden bepaald door bedrijf in samenspraak met de vereniging. Minimaal aantal tassen 12 stuks. Tassen eventueel bedrukken met naam bedrijf en nummer op tas voor de herkenning.
Trainingspakken:
Is voor een periode van 3 tot 5 jaar. Voorstel vanuit de vereniging: 1e jaar zijn de kosten van de levering en aanmaak voor de sponsor. 2e t/m 3e (5e) jaar jaarlijkse vergoeding ter ondersteuning van de vereniging. Alternatieven zijn bespreekbaar. Trainingspakken worden eigendom van de vereniging. Opdruk en type trainingspak altijd in overleg met de vereniging.
Korfbalpalen in Hoorn (maatschappelijk ondernemen)
Bij de (speel)gelegenheden zijn vaak wel voetbal, handbal, hockey en basketbalfaciliteiten. Om te korfballen ontbreken de voorzieningen nog. Dit terwijl korfbal een oer-Hollandse sport is.
Als korfbalvereniging ADOS willen wij de komende jaren de jeugd in Hoorn “bewegen” om te gaan bewegen. Dit doet ADOS mede door het organiseren van het jaarlijkse schoolkorfbaltoernooi, actief een bijdrage te leveren aan de sportpas, de nationale sportweek, meedoen aan de nationale speeldag.nl in Hoorn en het verzorgen van een clinici bij scholen. Wij willen proberen om de komende jaren een aantal korfbalpalen te plaatsen in de gemeente Hoorn.
Uitvoering
De palen en korven samenstellen uit een praktisch onderhoudsvrij materiaal en “hufterproof”. Hoogte en afmeting volgens de officiële maatvoering van de korfbalvereniging. De palen uitvoeren met twee korven op verschillende hoogten voor de jeugd en senioren
Plaatsen van een advertentie in het clubblad De Doorloper:
1/1 pagina 180 x 270 mm 1/2 pagina 180 x 135 mm
1/4 pagina 87 x 135 mm 1/8 pagina 87 x 67 mm
Advertenties digitaal aanleveren. Het verenigingsblad wordt elke14 dagen uitgegeven.
Jeugdsponsor bij thuiswedstrijden
Als jeugdsponsor zal het bedrijf worden opgenomen in het programmaboekje bij de thuiswedstrijden. Tevens kan er een advertentie aangeleverd worden om het bedrijf extra te promoten. Gedurende alle thuiswedstrijden wordt het bedrijf opgenomen in het programmaboekje.
Prijzen ter beschikking stellen
Regelmatig zijn er activiteiten, feestavonden, toernooien en kampioenen waarbij prijzen/medailles worden uitgereikt. Een bijdrage of prijzen beschikbaar stellen wordt zeer gewaardeerd.
Kunststof korf
Kunststof korf wordt voorzien van uw bedrijfsnaam
Website reclame
Bedrijven welke de vereniging steunen worden standaard vermeld in de lijst van adverteerders met snelkoppeling naar de website van het bedrijf.
“Stille” sponsoring
Voor deze bijdragen staan geen vaste bedragen. Alle inkomsten zijn welkom
Prijzen ter beschikking stellen ten behoeve van een activiteit.
Regelmatig komt het voor dat er activiteiten plaatsvinden binnen de vereniging voor de jeugd en senioren. Wanneer een bedrijf promotinele middelen heeft welke kunnen dien als prijs(je) zijn de ze meer als welkom.
Overeenkomsten
Deze worden op maat gemaakt en per kalenderjaar afgesloten. Indien in de loop van het jaar een contract wordt afgesloten zal in het eerstvolgende kalenderjaar verrekening van het sponsorbedrag plaatsvinden.
Coördinatie
De coördinatie van de sponsoring verloopt via de leden van de PPRC in combinatie met de contactpersoon van de vereniging en contactpersoon van de sponsor.
Verdere informatie
Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met de leden van de P.P.R.C.
|
|