Commissies binnen ADOS

Het bestuur wordt ondersteund bij de vele werkzaamheden en het organiseren van allerlei activiteiten door de volgende commissies:

    De kantine commissie

    Voorzitter: Yvonne Aker
    Financiën: Hemmy van Amersvoort, Edmond De Decker en Tilly Engel
    Inkoop: Eberhard van Boxtel en Annemieke Wit
    Planning bezetting: Peter van Eldert
    Bar medewerkers: Peter van Eldert, Chantal Banning en Raymond Hulst

    ————————————————————————————————————————————————

    ADOS en de kantine

    Hier even een stukje van de Kantinecommissie over…… de Kantine.
    Om de maand komt de Kantinecommissie bij elkaar om te vergaderen. Wij hebben het dan over allerlei zaken die onze kantine aangaan; inkoop, personeel, activiteiten, schoonmaak, onderhoud en natuurlijk ook financiën. Over dat laatste kunnen wij op dit moment melden dat het niet super gaat met de omzet van de kantine. Zoals jullie allemaal weten gaat aan het eind van het seizoen een gedeelte van de winst naar de vereniging. Bestel je dus iets in de kantine, steun je daarmee direct je eigen club ADOS. Over het lopende seizoen hebben we nog niet zoveel winst gemaakt dus is het nog maar de vraag of aan het einde van het seizoen hetzelfde bedrag als andere jaren afvloeien naar ADOS. Op dit moment halen wij dit niet. Één van de redenen is dat onze inkoopprijzen gedurende het jaar stijgen. Dit heeft te maken met het verhogen van de productprijzen door de leverancier (bv. als de aardappelprijs is gestegen wordt de inkoopprijs van patat hoger). Ook is in het 3e kwartaal van 2012 de BTW verhoogd. Tot nu toe hebben de leden, maar ook andere bezoekers van de kantine (denk aan handbal, zaalvoetbal, hockey) nog niets gemerkt van de prijsverhogingen van de leverancier van de afgelopen tijd. Om die reden hebben wij de prijzen van (bijna) alle producten verhoogd. Sommige met 5 cent maar ook verhogingen van meer dan 5 cent konden wij niet voorkomen. Van sommige van onze inkoopprijzen is de prijs verhoogd met 58% ten opzichte van de inkoopprijs van de vorige bestellijst!

    Met het oog op bovenstaande moeten we ons bij ADOS ook eens afvragen of het allemaal wel zo gewoon is dat alle seniorenteams na hun training een bekertje limonade krijgen. Dat een scheidsrechter iets te drinken krijgt na zijn wedstrijd vinden we logisch, maar vinden we het ook logisch dat de scheidsrechter vóór de wedstrijd en in de rust iets te drinken krijgt?
    We zijn blij met alle vrijwilligers bij ADOS en dus ook met de scheidsrechters, maar is het dan zo dat zij eigenlijk meer recht hebben op een gratis consumptie dan bijvoorbeeld een coach of een trainer die soms 2 of 3 keer in de week bezig is met zijn of haar team.
    Met de invoering van de zaaldiensten van ± 1 uur hebben we het geven van een consumptie ook afgeschaft. Vroeger werden er diensten gedraaid van meerdere uren (dagdelen), het was dan ook niet meer dan normaal dat de mensen die van die lange diensten draaiden iets kregen van de vereniging. De diensten zijn met ingang van dit (zaal-)seizoen teruggegaan naar ongeveer 1 uur (1 wedstrijd van –vaak- het team van een kind van degene die zaaldienst draait). Als u gewoon gaat kijken naar het team van uw kind, verwacht u dan ook een consumptie van de vereniging?
    Waar wij het ook even over gehad hebben, is over, hoe zal ik het zeggen, de “normen en waarden” in de kantine/sporthal. Het is bij ADOS altijd erg makkelijk om even achter de bar te stappen om ff iets te pakken. We schrijven het dan wel even op en betalen het ‘een volgende keer’. Natuurlijk gaan wij uit van de goede wil en zal die volgende keer ook echt wel betaald worden. Maar laten we gewoon consumpties bestellen bij onze barbemanning en direct afrekenen of vóór het verlaten van de hal. De kantine is in principe ook niet geopend als er geen barpersoneel ingedeeld staat. Het gebruik van de sporthal wil niet automatisch zeggen dat er in de kantine consumpties gepakt kunnen worden.
    Als een commissie van ADOS zijn vergaderingen houdt in de kantine (bestuurskamer of gewoon aan een tafeltje) worden de consumpties opgeschreven op een bonnetje. Aan het eind van de vergadering dienen deze consumpties te worden opgeschreven in het ‘rode boek’ (vraag de bemanning waar deze is). Zo kunnen we aan het einde van het seizoen al deze consumpties verrekenen.
    Op drukke kantinedagen (bv bij de hockey of als het 1e thuis speelt) staat er naast de vaste kantinekracht een vrijwilliger ingedeeld. Dit kan in principe iedereen zijn vanaf de senioren, maar ook ouders. Kijk even goed in het krantje of je erbij staat. Kun je niet, zorg dan zelf voor vervanging (ruilen), maar blijf niet zonder bericht weg.
    Als je klaar bent met trainen of je wedstrijd en je bent de laatste, kijk dan even of er niets is achtergelaten in de kleedkamer. Als er nog iets ligt zorg dan even dat het in de kast van de gevonden voorwerpen terecht komt. Laat de kleedkamer netjes achter enne…..bestel nog even wat in de kantine!

    We hopen op jullie medewerking en begrip voor bovenstaande.

    Tilly, Annemieke, Eberhard, Bart, Hans, Hemmy en Edmond; de Kantinecommissie

    Neven activiteiten commissie (NAC)

    De N.A.C. (Neven Activiteiten Commissie) houdt zich bezig met de feesten en (jeugd)activiteiten binnen de vereniging. Ieder seizoen organiseren zij leuke activiteiten, bijvoorbeeld filmavonden, zeskampen, schot toernooien, kerstfeest, sinterklaasfeest en de seizoensafsluiting.

    Voorzitter      : Nikki
    leden               : Chantal, Marsha, Zoe, Milou en Mirjam

    De Promotie, Propaganda, Redactie Commissie (PPRC)

    P.P.R.C. (Promotie, Propaganda, Redactie Commissie) is de commissie, die promotie activiteiten ontwikkelt en beheert. Hierbij hoort o.a. het contact houden en leggen met sponsors voor sponsorborden, advertenties voor in de Doorloper, balsponsors voor de zaalwedstrijden van het 1e verzorgen, zorgen voor voldoende promotie materialen, de jaarlijkse sponsormiddag organiseren en promotie kansen signaleren.

    Voorzitter: VACATURE
    Clubblad:
    Carinde Stoffelson
    Programmaboekjes zaal: 
    Chantal Hulstede
    Grote Clubactie: VACATURE

        

    Sponsormogelijkheden  : Zie onderaan deze bladzijde

    Overzicht sponsor en adverteerders van korfbalvereniging ADOS

    Naam organisatie

    Adres

    Postcode

    Plaats

    Tel

    Website

    E-mail

    Stichting Sporthal Lingeweg

    Smaragd 120

    1625 RK

    Hoorn

    0229 236235

    www.adoshal.nl

    info@adoshal.nl

    4X1 Makelaardij

    Breed 3a

    1621 KA

    Hoorn

    0229 285170

    www. 4×1.nl

    info@4×1.nl;

    AIP B.V.

    Van Goghhof 68

    1628 XK

    Hoorn

    06 53997537

    www.IAPBV.nl

    hansromanesko@online.nl;

    Atlas ceder

    West 85

    1633 JE

    Avenhorn

    06 22517471

    06 22517471

    Gertjan.kunst@gmail.com

    Autobedrijf Cees van der Maat

    De factorij 65

    1689 AK

    Zwaag

    0229 284500

     www.vandermaat.nl

    eric@vandermaat.citroen.nl;

    Bert Ooms verhuizingen

    Postbus 2225

    1620 EE

    Hoorn

    0228 214517

    www.bertoomsverhuizingen.nl

    info@bertoomsverhuizingen.nl;

    B-logic Supply Chain Solutions B.V.

    De Corantijn 19

    1689 AN

    Zwaag

    0229 840 764

    www.b-logicservices.com

    bert_kuipers@b-logicservices.com

    Cafe Charlies

    Dubbele buurt 4

    1621 JV

    Hoorn

    0229 217798

    www.charlies.nl

    info@charlies.nl;

    CMKB

    Postbus 57

    1606 ZH

    Venhuizen

    0229 287098

    www.cmkb.nl

    info@cmkb.nl

    Dave tweewieler

    westerblokker 109

    1695 AC

    Blokker

    0229 243092

    www.davetweewielers.nl

    info@davetweewielers.nl

    De Toekan

    Oosteinde 132

    1647 AH

    Berkhout

    0229 553090

    www.detoekan.nl

    info@detoekan.nl;

    Jan Olijve Loopbaanbegeleiding

    Bellefleurlaan 17

    1695 HA

    Blokker

    0229-218663

    www.janolijve.nl

    info@janolijve.nl

    Deen Supermarkten B.V.

    Kernweg 4

    1627 LC

    Hoorn

    0229-252100

    www.deen.nl

    info@deen.nl;

    Frunt tuinplezier

    Beekveld 21

    5258 SH

    Berlicum

    06 18268985

    www.frunttuinplezier.nl

    info@frunttuinplezier.nl;

    Grando Keukens

    De Factorij 55

    1689 AK

    Zwaag

    0229 230333

    www.grandokeukenshoorn.nl

    verkoop.hoorn@grando.nl;

    H-snelbouw timmer en klusbedrijf

    Smetanahof 47

    1628 ST

    Hoorn

    0229 275282

    www.h-snelbouw.nl

    h.snel@quicknet.nl;

    Het Groene Paradijs

    Aagje deekenplein 24

    1628 NX

    Hoorn

    0229 233483

    www.

    hetgroeneparadijs.nl

    info@hetgroeneparadijs.com;

    Installatietechniek Louremtech

    Postbus 4160

    1620 HD

    Zwaag

    0229 218332

    www.louremtech.nl

    info@louremtech.nl;

    Jacobs zeefdruk

    De corantijn 23

    1689 AN

    Hoorn

    0229 240504

    www.jacobsbv.nl

    mail@jacobsbv.nl;

    Kuiper sportprijzen

    De Veken 206e

    1716 KJ

    Opmeer

    0226 352521

    www.kuipersportprijzen.nl

    info@kuipersportprijzen.nl;

    Luchas promotions

    Reaal 17

    1628 RA

    Hoorn

    0229 215317

    www luchas-promotions.nl

    luchas-promtions@quicknet.nl

    MUTA

    Kalverdijkje 77c

    8902 HA

    Leeuwarden

    058 2660315

    www.mutasport.nl

    jouke@mutasport.nl;

    Eetcafe De Paerdenstal

    Dubbele buurt 11

    1624 JV

    Hoorn

    0229 240403

    www.

    eetcafedepaerdestal.nl

    goebeltjes@gmail.com

    Sense keukens

    Dr. C.J.K. van Aalstweg 16

    1625 NV

    Hoorn

    0229 745000

    www.sensekeukens.nl

    wouter@sensekeukens.nl

    STAFF support B.V.

    Postbus 34160

    3005 GD

    Rotterdam

    010-2188689

    www.roi-financials.nl

    schneiderse@quicknet.nl;

    Rove Horecagroothandel

    industrieweg 41

    1775 PW

    Middenmeer

    0227 604185

    www.rovehg.nl

    rob.verduijn@rovehg.nl;

    Sport Center Bouchier

    Dr. C.J.K. van Aalstweg 7

    1625 NV

    Hoorn

    0229 215661

    www.bouchier-sportcenter.nl

    info@bouchiersc.nl;

    Tcwognum

    Kerkstraat 11a

    1687 AL

    Wognum

    0229 571908

    www.tcwognum.nl

    info@tcwognum.nl

    Unit wand & plafondafwerking

    Dubloen 83

    1628 RV

    Hoorn

    0229 215686

    www.unithoorn.nl

    unitwandenplafondafwerking@quicknet.nl

    Vastenburg

    Postbus 501

    1620 AM

    Hoorn

    0229 542137

    www.vastenburg.nl

    gerard@vastenburg.nl;

    Veldhuis zonwering

    De factorij 49

    1689 AK

    Zwaag

    0229 215011

    www.veldhuiszonwering.nl

    info@veldhuiszonwering.nl;

     Promoten van uw bedrijf door het steunen van ADOS  

     
    Korfbalvereniging ADOS is op dit moment actief op zoek naar bedrijven,  die zich willen promoten in de markt door het steunen van korfbalvereniging ADOS.
    Door het wegvallen van enkele sponsors zijn we op dit moment actief zoek naar een hoofdsponsor, een aantal shirtsponsors en bedrijven die ons willen steunen.
    Hoofdsponsor
    De hoofdsponsor wordt in de gelegenheid gesteld om zijn bedrijf optimaal te presenteren via de korfbalvereniging.
    Te denken hierbij valt aan:
    –        Duidelijke reclame langs het veld
    –        Scorebord langs het veld plaatsen met naamsvermelding
    –        Sponsoren van kleding voor de vereniging of selectie
    –        Advertentie in ons clubblad
    –        Advertentie op de website
    –        Aanwezig zijn bij promotionele activiteiten van het bedrijf.
    –        Alle verdere ideeën zijn te bespreken
    Overige mogelijkheden
    ADOS-shirtplan
    Met het ADOS- shirtplan willen we alle spelende leden voorzien van een shirt met een bedrijfsnaam en rugnummer.
     
    Wat houdt het ADOS- shirtplan precies in?
    –        Naam bedrijf op de shirts van een team
    –        Het mogen plaatsen van een reclamebord gedurende 3 seizoenen (afm. 3.0 m x 0,75 m)
    –        Bijwonen van een sponsormiddag tijdens een thuiswedstrijd van het eerste
    –        Een advertentie van een ½ A4 pagina in de doorloper.
    –        Vermelding van uw bedrijf op onze website met een “link” naar de website van het bedrijf.
    –        Periode is drie jaar met de moegelijkheid om jaarlijks 1 jaar te verlengen
    ADOS-shirtplan eenmalig
    Het eenmalig sponsoren een team. Kosten zijn dan de kosten van de shirts met bedrukking, vermelding op de website en een symbolische sponsorbijdrage voor de periode van 3 jaar. Deze mogelijkheid is afhankelijk van het aantal aanmeldingen. In eerste instantie gaan we voor het eerste scenario.

     

     
    Digitaal scorebord
    Korfbalvereniging ADOS heeft een schitterend sportcomplex. Wat ontbreekt is nog een digitaal scoreboard. Wij zijn dan ook op zoek naar een sponsor. Duidelijke naamsvermelding op een prominente plek waar vaak naar wordt gekeken is uw score. De kosten zijn sterk afhankelijk van de uitvoering .
    Reclamebord om het kunstgrasveld
    Reclameborden hebben een lengte van 3 m, 6 m of 9 m. Hoogte bord is 0.75 m.
    Borden kunnen worden aangeleverd door de sponsor of worden verzorgd door ADOS tegen kostprijs. Tekst en ontwerp in overleg samen te stellen.Het eerste jaar verder geen huur. Borden blijven eigendom van de sponsor. Bij het plaatsen van kan gekozen worden voor een huurperiode van 3, 5, 7 jaar.
    Teamsponsoring
    Een team kan gesponsord worden met; inloopshirt, broek/rok, sokken, tassen, trainingspakken en bijdrage in activiteiten. Indien hier interesse voor is zal een specifiek voorstel worden uitgewerkt op de wensen van de sponsor en vereniging. Hier is dan sprake van een meerjarige sponsoring.
    Als basis gelden de navolgende uitgangspunten.
    Sporttassen
    Sporttassen kunnen worden verstrekt aan een team. Dit is eenmalig en tassen worden eigendom van de vereniging. Tas kan in goed overleg worden bepaald door bedrijf in samenspraak met de vereniging. Minimaal aantal tassen 12 stuks. Tassen eventueel bedrukken met naam bedrijf en nummer op tas voor de herkenning.
    Trainingspakken:
    Is voor een periode van 3 tot 5 jaar. Voorstel vanuit de vereniging: 1e jaar zijn de kosten van de levering en aanmaak voor de sponsor. 2e t/m 3e (5e) jaar jaarlijkse vergoeding ter ondersteuning van de vereniging. Alternatieven zijn bespreekbaar. Trainingspakken worden eigendom van de vereniging. Opdruk en type trainingspak altijd in overleg met de vereniging.
    Korfbalpalen in Hoorn (maatschappelijk ondernemen)
    Bij de (speel)gelegenheden zijn vaak wel voetbal, handbal, hockey en basketbalfaciliteiten. Om te korfballen ontbreken de voorzieningen nog. Dit terwijl korfbal een oer-Hollandse sport is.
    Als korfbalvereniging ADOS willen wij de komende jaren de jeugd in Hoorn “bewegen” om te gaan bewegen. Dit doet ADOS mede door het organiseren van het jaarlijkse schoolkorfbaltoernooi, actief een bijdrage te leveren aan de sportpas, de nationale sportweek, meedoen aan de nationale speeldag.nl in Hoorn en het verzorgen van een clinici bij scholen. Wij willen proberen om de komende jaren een aantal korfbalpalen te plaatsen in de gemeente Hoorn.
    Uitvoering
    De palen en korven samenstellen uit een praktisch onderhoudsvrij materiaal en “hufterproof”. Hoogte en afmeting volgens de officiële maatvoering van de korfbalvereniging. De palen uitvoeren met twee korven op verschillende hoogten voor de jeugd en senioren
     
    Plaatsen van een advertentie in het clubblad De Doorloper:
           1/1 pagina         180 x 270 mm          1/2 pagina     180 x 135 mm
           1/4 pagina           87 x 135 mm          1/8 pagina      87 x   67 mm
    Advertenties digitaal aanleveren. Het verenigingsblad wordt elke14 dagen uitgegeven.
    Jeugdsponsor bij thuiswedstrijden
    Als jeugdsponsor zal het bedrijf worden opgenomen in het programmaboekje bij de thuiswedstrijden. Tevens kan er een advertentie aangeleverd worden om het bedrijf extra te promoten. Gedurende alle thuiswedstrijden wordt het bedrijf opgenomen in het programmaboekje.
    Prijzen ter beschikking stellen
    Regelmatig zijn er activiteiten, feestavonden, toernooien en kampioenen waarbij prijzen/medailles worden uitgereikt. Een bijdrage of prijzen beschikbaar stellen wordt zeer gewaardeerd.
    Kunststof korf
    Kunststof korf wordt voorzien van uw bedrijfsnaam
    Website reclame  
    Bedrijven welke de vereniging steunen worden standaard vermeld in de lijst van adverteerders met snelkoppeling naar de website van het bedrijf.
    “Stille” sponsoring     
    Voor deze bijdragen staan geen vaste bedragen. Alle inkomsten zijn welkom
    Prijzen ter beschikking stellen ten behoeve van een activiteit.
    Regelmatig komt het voor dat er activiteiten plaatsvinden binnen de vereniging voor de jeugd en senioren. Wanneer een bedrijf promotinele middelen heeft welke kunnen dien als prijs(je) zijn de ze meer als welkom.
    Overeenkomsten
    Deze worden op maat gemaakt en per kalenderjaar afgesloten. Indien in de loop van het jaar een contract wordt afgesloten zal in het eerstvolgende kalenderjaar verrekening van het sponsorbedrag plaatsvinden. 
     
    Coördinatie
    De coördinatie van de sponsoring verloopt via de leden van de PPRC in combinatie met de contactpersoon van de vereniging en contactpersoon van de sponsor.
    Verdere informatie
    Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met de leden van de P.P.R.C.
    De T.C. (Technische Commissie) is de commissie die alles coordineert rondom alle teams. Als taken heeft men o.a. het benaderen van trainers/ coaches, doorvoeren van wedstrijd wijzigingen en in het inplannen van de zaalhuur behoort tot de taken. Jaarlijks vinden er ook teamgesprekken plaats, bij de jeugd worden hier de ouders bij betrokken in de vorm van een “koffie rondje” en vanaf de junioren kunnen dit ook individuele gesprekken zijn. De voorzitter van de T.C. is het eerste aanspreekpunt voor de selectie en de trainers/coaches van ADOS 1 en ADOS 2. Ook wanneer er problemen zijn binnen de teams dan is de T.C. het aanspreekpunt.